Get more Myspace layouts at pYzam.com
MySpaceLayouts

SELAMAT BERKHAYAL YE.....

SALAM...UCAPAN TERIMA KASIH COZ SUDI MASUK BLOG KAKYONG UNTUK BACA NOVEL-NOVEL HASIL KREATIVITI KAKYONG SENDIRI. KEBANYAKANNYA DATANG SECARA SPONTAN LEBIH 3 TAHUN LEPAS. MEMANG ADA CADANGAN NAK TERBITKAN.. DAH TRY HANTAR KE ALAF21 CUMA BELUM ADA REZEKI MASA TU. SO KAKYONG SIMPAN JE MANUSKRIP YANG DAH DIBUKUKAN SENDIRI DALAM ALMARI. KALAU ADA SIAPA-SIAPA YANG NAK BELI MANUSKRIP NOVEL NI BOLEH LER BAGITAU. HARGA BOLEH DIRUNDINGKAN. CUMA DIHARAPKAN AGAR SIAPA SAJA YANG BACA NOVEL NI TAK CIPLAK SUDAHLAH YER. KEJUJURAN ANDA AMAT-AMAT KAKYONG HARGAI.
OH YA.. MINTA MAAF BANYAK-BANYAK. KALAU NAK BACA CERITA NI.. KENA BACA DARI PAGE LAST NAIK KE ATAS. MAAF SEKALI LAGI DIATAS KESULITAN INI...
(Atau boleh je klik dari bahagian Kandungan Dalam Blog Ini.. kat sana dah diupdate ikut turutan page) TQ

Friday, December 25, 2009

page 40 - sambungan


Abang Shahrul Huzaimi memang tak pernah lekat di rumah. Selalu saja outstation. Abang Shamrin Harith pula, asyik memanjang dengan pesakitnya. Maksud aku di klinik dia lah kan. Jadi masa yang terluang untuk aku terhad sangat. Nasib baiklah aku pun tak kerja sesibuk macam mereka. Kalau tak... sudah pasti aku pun jarang berada dalam rumah. Dengan Mak Lijah selalu aku luahkan perasaan.
?Oh Mak Lijah.. macam dah sihat sikit. Lagipun dah 3 hari Ieya terperap kat bilik tu. Rasa boring sangat. Nak pergi kerja.. semua tak kasi. So..boring sangat Ieya lepaklah kat sini.? Balas aku jujur.
?Cik Ieya nak minum... boleh mak Lijah buatkan...?
?Tak payah lah mak Lijah, ni ha ade mineral water Ieya bawakan tadi. Errmm.. mak Lijah marilah duduk sini temankan Ieya sekejap...? Pinta aku seakan merenggek.
?Jap..kerja mak Lijah belum siap lagi..nanti mak Lijah temankan cik Ieya ye...?
?Tak apa lah Mak Lijah kalau macam tu..terpaksalah Ieya cakap dengan pokok-pokok dengan ikan-ikan dalam kolam ni...? Aku seakan merajuk.
?Okey okeylah..apa lah cik Ieya ni. Ada ka nak cakap dengan pokok, dengan ikan-ikan...? Kami kemudiannya ketawa.
Aku sudah menganggap Mak Lijah seperti emak keduaku. Sejak kahwin Mak Lijah tidak dikurniakan anak. Jadi ayah mengambil Mak Lijah dan suaminya bekerja di rumah ini. Sudah hampir 29 tahun mak Lijah berada di rumah kami. Dari Abang Shahrul Huzaimi lahir sehinggalah aku lahir, di sinilah mereka tinggal.
?Mak Lijah.. boleh Ieya tanya mak Lijah sesuatu?? Aku memulakan bicara.
?Boleh?tanyalah, banyak pun tak apa?? Balas Mak Lijah sambil memerhatikan gerak laku aku waktu itu.
?Macam ni... Ieya tak kenal pun pemuda ni, tapi Ieya suka sangat dengan dia. Satu lagi nama dia pun Ieya tak tahu Mak Lijah!?

No comments:

Post a Comment