Get more Myspace layouts at pYzam.com
MySpaceLayouts

SELAMAT BERKHAYAL YE.....

SALAM...UCAPAN TERIMA KASIH COZ SUDI MASUK BLOG KAKYONG UNTUK BACA NOVEL-NOVEL HASIL KREATIVITI KAKYONG SENDIRI. KEBANYAKANNYA DATANG SECARA SPONTAN LEBIH 3 TAHUN LEPAS. MEMANG ADA CADANGAN NAK TERBITKAN.. DAH TRY HANTAR KE ALAF21 CUMA BELUM ADA REZEKI MASA TU. SO KAKYONG SIMPAN JE MANUSKRIP YANG DAH DIBUKUKAN SENDIRI DALAM ALMARI. KALAU ADA SIAPA-SIAPA YANG NAK BELI MANUSKRIP NOVEL NI BOLEH LER BAGITAU. HARGA BOLEH DIRUNDINGKAN. CUMA DIHARAPKAN AGAR SIAPA SAJA YANG BACA NOVEL NI TAK CIPLAK SUDAHLAH YER. KEJUJURAN ANDA AMAT-AMAT KAKYONG HARGAI.
OH YA.. MINTA MAAF BANYAK-BANYAK. KALAU NAK BACA CERITA NI.. KENA BACA DARI PAGE LAST NAIK KE ATAS. MAAF SEKALI LAGI DIATAS KESULITAN INI...
(Atau boleh je klik dari bahagian Kandungan Dalam Blog Ini.. kat sana dah diupdate ikut turutan page) TQ

Friday, December 25, 2009

page 23 - sambungan


?Dah sampai? Inikan kedai runcit..betulke awak nak turun kat sini. Tak mau saya hantarkan?? Terpinga-pinga En Annuar menjenguk ke luar.
?Aaa saya nak beli barang sikit.? Jawab aku pendek.
Sebenarnya aku dah tak mampu lagi duduk dalam kereta bos aku. Rasa malu sesangatnya. Belum pernah aku malu macam ni tau.
La..kat mana ni!! Tak pe?nanti call Abang Zaimi.. Kemudian aku mendail no. abang Shahrul Huzaimi.
Hari ni genap usiaku 25 tahun. Dah tua rasanya diri ini. Tapi boyfriend seorang pun tak ada. Apalah nasib aku. Nak kata rupa aku tak lawa tak jugak, cun sangat. Nak tau rupa aku macam siapa? Hahaha.. macam Amy Mastura. Lahai perasan pulak aku.
Biasanya hari-hari penting macam ni satu family aku kelam kabut akan buat birthday party. Tak pun akan buat kenduri kesyukuran. Tapi kenapa hari ni aku tengok tak ada apa pun.. Macam hari-hari biasa je.
Hari ni jugak aku telah membuat satu perubahan yang besar dalam diriku. Aku mengambil baju kurung warna merah hati berbunga matahari kecil dan aku menyarung ke badanku. Kemudian aku mengambil sehelai tudung berwarna seakan-akan warna bunga.. kuning-kuning cair. Ku letak di kepalaku.
Lama jugak aku membetul-betulkan kain tudung, akhirnya aku berjaya. Aku memandang semula ke cermin di meja solekku. Ermm cantik... Puji diri sendiri. Memang dah lama aku ingin memakai tudung, tapi aku belum bersedia kearah itu. Hari ini aku nekad untuk mengubah seluruh cara pemakaian ku.
Lemah gemalai aku menuruni anak-anak tangga menuju ke dapur rumahku. Tiada siapa pun di dapur. Ku lihat jam di tangan, baru pukul 7.30 pagi. Biasanya ahli kelurgaku akan berkumpul disini untuk bersarapan. Pelik.
?Mak Lijah.. mana semua orang?? Tanyaku hairan.
?Cik Ieya.. datin dan dato? dah keluar pagi-pagi lagi. En Zaimi dan En Harith pun dah keluar awal. Mereka cakap ada appointment untuk sarapan.? Penjelasan Mak Lijah membuatkan aku terdiam berfikir.

No comments:

Post a Comment