Get more Myspace layouts at pYzam.com
MySpaceLayouts

SELAMAT BERKHAYAL YE.....

SALAM...UCAPAN TERIMA KASIH COZ SUDI MASUK BLOG KAKYONG UNTUK BACA NOVEL-NOVEL HASIL KREATIVITI KAKYONG SENDIRI. KEBANYAKANNYA DATANG SECARA SPONTAN LEBIH 3 TAHUN LEPAS. MEMANG ADA CADANGAN NAK TERBITKAN.. DAH TRY HANTAR KE ALAF21 CUMA BELUM ADA REZEKI MASA TU. SO KAKYONG SIMPAN JE MANUSKRIP YANG DAH DIBUKUKAN SENDIRI DALAM ALMARI. KALAU ADA SIAPA-SIAPA YANG NAK BELI MANUSKRIP NOVEL NI BOLEH LER BAGITAU. HARGA BOLEH DIRUNDINGKAN. CUMA DIHARAPKAN AGAR SIAPA SAJA YANG BACA NOVEL NI TAK CIPLAK SUDAHLAH YER. KEJUJURAN ANDA AMAT-AMAT KAKYONG HARGAI.
OH YA.. MINTA MAAF BANYAK-BANYAK. KALAU NAK BACA CERITA NI.. KENA BACA DARI PAGE LAST NAIK KE ATAS. MAAF SEKALI LAGI DIATAS KESULITAN INI...
(Atau boleh je klik dari bahagian Kandungan Dalam Blog Ini.. kat sana dah diupdate ikut turutan page) TQ

Friday, December 25, 2009

page 37 - sambungan


?Ummm...? Aku menjawab perlahan.
?Ha!! Abang dah call Pak Syed Ieya tu, dia kata ok. Take care. Dia kata dia pun sakit rindu kat Ieya?? Abang Harith mengusik lagi.
?Jom umi?? Akhirnya kelibat umi dan Abang Harith hilang dari pandanganku.
?Mak Lijah, Ieya tak mampu nak suap sendiri lah. Macam mana Ieya nak makan?? Jujur kata-kataku.
?Tak apa, mari mak Lijah suapkan. Macam la cik Ieya tak biasa. Dulu masa kecik-kecik Mak Lijah juga yang suapkan Ieya?? Tersenyum Mak Lijah menyuapkan sesudu demi sesudu bubur nasi kemulutku.
?Lama sangat dah cik Ieya tak demam macam ni. Cik Ieya kalau dah sakit, memang lambat baik. Kekadang tu memakan masa seminggu.? Mak Lijah memulakan perbualan.
?Iyalah Mak Lijah, betul tu. Last Ieya sakit tahun lepas masa Ieya nak konvo kan Mak Lijah. pot pet pot pet..? Balas aku.
?Cik Ieya ni kan? dalam sakit pun banyak cakap ya..? Sambil kedua-dua kami ketawa??
?Dah habis makan ni bolehlah makan ubat.? Beritahu Mak Lijah kepadaku.
?Tak pe mak Lijah nanti Ieya makan sendiri.? Aku pun ambillah ubat yang Abang Harith kasi tadi dan pahitnya...tapi terpaksa ku telan juga.
Seharian aku duduk di dalam bilik. Sekejap aku baring, sekejap aku pejamkan mata, namun tak berhasil untuk tidur. Aku minum seteguk dua air suam. Lega sikit tekakku yang perit ini. Aku buka radio, tapi lagu-lagu yang berkumandang seperti tak selera aku nak dengar. Aku bingkas bangun pasang cd lagu-lagu Mawi.
Kali ni aku rasa sebak pun ada. Entah kenapa. Aku sendiri tak tahu. Aku cuba mengingatkan kembali. Tetapi otak aku terasa penat sangat. Terpandang aku ke arah satu cahaya. Rupanya itu adalah balikkan cahaya ke atas rantai tangan cristal yang dihadiahkan oleh En Annuar sewaktu hari lahir aku. Sudah seminggu kuletakkan hadiah itu di atas meja solekku tanpa memakainya. Bukan aku tak sudi memakainya, tapi aku rasa seakan hilang mood aku nak pakai gelang tu.

No comments:

Post a Comment