Get more Myspace layouts at pYzam.com
MySpaceLayouts

SELAMAT BERKHAYAL YE.....

SALAM...UCAPAN TERIMA KASIH COZ SUDI MASUK BLOG KAKYONG UNTUK BACA NOVEL-NOVEL HASIL KREATIVITI KAKYONG SENDIRI. KEBANYAKANNYA DATANG SECARA SPONTAN LEBIH 3 TAHUN LEPAS. MEMANG ADA CADANGAN NAK TERBITKAN.. DAH TRY HANTAR KE ALAF21 CUMA BELUM ADA REZEKI MASA TU. SO KAKYONG SIMPAN JE MANUSKRIP YANG DAH DIBUKUKAN SENDIRI DALAM ALMARI. KALAU ADA SIAPA-SIAPA YANG NAK BELI MANUSKRIP NOVEL NI BOLEH LER BAGITAU. HARGA BOLEH DIRUNDINGKAN. CUMA DIHARAPKAN AGAR SIAPA SAJA YANG BACA NOVEL NI TAK CIPLAK SUDAHLAH YER. KEJUJURAN ANDA AMAT-AMAT KAKYONG HARGAI.
OH YA.. MINTA MAAF BANYAK-BANYAK. KALAU NAK BACA CERITA NI.. KENA BACA DARI PAGE LAST NAIK KE ATAS. MAAF SEKALI LAGI DIATAS KESULITAN INI...
(Atau boleh je klik dari bahagian Kandungan Dalam Blog Ini.. kat sana dah diupdate ikut turutan page) TQ

Friday, December 25, 2009

page 32 - sambungan


?Ieya..kenapa Ieya gelabah je ni? Malu dengan kawan abang ke...? Usik abang Harith bila dia tengok keadaan aku waktu ini.
?Kan Ieya dah kenal dia, kenapa nak malu lagi?? Usik abang Zaimi pulak.
Umi dan ayah hanya tersenyum memandang.
?Dah..dah.. Mari makan..? Pelawa ayah membuatkan aku terpaku seketika.
Dalam asyik makan, En Annuar kembali bersuara. ?Uncle, auntie, bertuah uncle dan auntie ada anak perempuan macam Sara ni. Baik, peramah, rajin bekerja pulak tu, saya pun rasa bertuah coz dapat staff macam dia.? Sambung makan.
?Iye ke? O... Inilah Pak Syed yang Ieya selalu cerita pada umi. Alhamdulillah.. Ieya memang macam tu perangainye....? Sambung umi lagi.
Penjelasan umi membuatkan aku rasa malu nak bertentangan dengan En Annuar. Lagipun memang kami duduk bertentangan pun. Ada ka umi sebut Pak Syed. Kantoi la kalau macam ni.
?Hai..lain macam je bunyinya Mie, apa kau dah terpikat kat adik aku ke??
Balas pulak abang Harith aku.
?Kalau kau dah terpikat, apa lagi, Ieya pun bukannya ada siapa-siapa yang punya. Single mingle lagi. Tapi kau kenalah sound baik-baik kat ayah aku dulu...? Sambil ketawa abang aku mengeyitkan matanya pada aku. Ya Allah, nak saja aku tutup mulut abang Harith yang celupar tu. En Annuar sekadar tersenyum. Senyuman yang aku tahu maknanya.
?La!! Abang ni, tak de maknanya Ieya nak couple dengan En Annuar ni... Lagipun siapa tau isi hatinya yang sebenar.?
Sambil aku mengerling manja kepada En Annuar. Gatal jugak aku ni kan? Malu-malu kucing konon.
?Eh... dari tadi umi nak tanya, lupa pulak. Ni yang Ieya pakai baju kebaya bagai ni, Ieya nak ke mana? Cantik umi tengok, ayu sungguh wajah anak umi bertudung. Alhamdulillah termakbul jugak doa-doa umi selama ini...? Sambil menitiskan airmata umiku sekali lagi memelukku erat.

No comments:

Post a Comment