Get more Myspace layouts at pYzam.com
MySpaceLayouts

SELAMAT BERKHAYAL YE.....

SALAM...UCAPAN TERIMA KASIH COZ SUDI MASUK BLOG KAKYONG UNTUK BACA NOVEL-NOVEL HASIL KREATIVITI KAKYONG SENDIRI. KEBANYAKANNYA DATANG SECARA SPONTAN LEBIH 3 TAHUN LEPAS. MEMANG ADA CADANGAN NAK TERBITKAN.. DAH TRY HANTAR KE ALAF21 CUMA BELUM ADA REZEKI MASA TU. SO KAKYONG SIMPAN JE MANUSKRIP YANG DAH DIBUKUKAN SENDIRI DALAM ALMARI. KALAU ADA SIAPA-SIAPA YANG NAK BELI MANUSKRIP NOVEL NI BOLEH LER BAGITAU. HARGA BOLEH DIRUNDINGKAN. CUMA DIHARAPKAN AGAR SIAPA SAJA YANG BACA NOVEL NI TAK CIPLAK SUDAHLAH YER. KEJUJURAN ANDA AMAT-AMAT KAKYONG HARGAI.
OH YA.. MINTA MAAF BANYAK-BANYAK. KALAU NAK BACA CERITA NI.. KENA BACA DARI PAGE LAST NAIK KE ATAS. MAAF SEKALI LAGI DIATAS KESULITAN INI...
(Atau boleh je klik dari bahagian Kandungan Dalam Blog Ini.. kat sana dah diupdate ikut turutan page) TQ

Friday, December 25, 2009

page 34 - sambungan


?Ha!! Ieya, ni ha bos Ieya dah nak balik. Tak nak jumpa ke??
Usik Abang Harith sambil menghantar En Annuar keluar. Aku hanya mengikut dari belakang. Entah seakan rasa malas sangat nak tengok muka pak syed nie. Rasa macam .. entah tak taulah nak cakap macam mana.
?Sara, saya balik dulu ye... Jumpa lagi esok. Assalamualaikum...? Kemudian En Annuar berlalu pergi sambil sempat lagi dia melambaikan tangannya kepada ku. Aku hanya tersenyum.
?Ha Ieya... ape lagi yang kamu tercegat kat luar tu. Tak nak masuk ke? Dia dah pergi pun. Tulah masa orang tu ade buat tak tau, bila orang tu dah pergi baru terasa rindunye..? Usik abang Zaimi dari dalam.
?Ehhh.. Ieya bukan ingat kan Pak Syed tu lah....? Aku sambil mencebik-cebik mulut ke arah abang Zaimi. Pintu aku tutup rapat serapatnya.
Aku menuju ke dapur untuk minum. Sesekali aku memandang ke skrin handphone aku. Kenapa H tak nak jumpa aku? Sedangkan dialah yang beriya iya sangat dari siang tadi. Kenapa? Persoalan ini akhirnya mengganggu malam ku.
Perlahan kupijak anak tangga satu persatu. Siapa H tidak lekang dari kotak fikirku. Aku merebahkan badanku ke katil yang beralaskan tilam vono. Hehehe bukan nak promote ye. Dan kupandang lagi skrin di handphoneku. Aku berkira kira untuk membalas mesej dari H tadi. Tapi aku rasa malu. Takut kalau kalau H sudah tak sudi berkawan denganku.
Entah mengapa tiba-tiba hati ini begitu merindui H walaupun tidak ku tahu siapa orangnya. Baru aku teringat sesuatu. Tadi Pak Syed ada memberiku hadiah. Aku bingkas bangun mengambil beg tangan lalu cepat-cepat aku mengoyak pembalut hadiah tersebut. Memang tak ku sangka rupanya hadiah yang aku pilih petang tadi adalah untuk diriku sendiri.
Aku termenung sebentar. Memang aku tak dapat menggagak apa-apa. Mungkin En Annuar sebenarnya tak tahu yang Abang Harith menjemputnya untuk birtday party aku. Kalau dia tahu takkan dia minta aku sendiri yang pilih. Ataupun memang Abang Harith sudah berpakat dengan Pak Syed ni. Entahlah. Kompius kompius. Lagipun Abang Harith aku ni bukannya boleh di percayai sangat. Ada saja benda yang kita tak tau yang dia akan lakukan demi kepuasan dirinya sendiri. Ha itulah perangai abangku Harith.

No comments:

Post a Comment