Get more Myspace layouts at pYzam.com
MySpaceLayouts

SELAMAT BERKHAYAL YE.....

SALAM...UCAPAN TERIMA KASIH COZ SUDI MASUK BLOG KAKYONG UNTUK BACA NOVEL-NOVEL HASIL KREATIVITI KAKYONG SENDIRI. KEBANYAKANNYA DATANG SECARA SPONTAN LEBIH 3 TAHUN LEPAS. MEMANG ADA CADANGAN NAK TERBITKAN.. DAH TRY HANTAR KE ALAF21 CUMA BELUM ADA REZEKI MASA TU. SO KAKYONG SIMPAN JE MANUSKRIP YANG DAH DIBUKUKAN SENDIRI DALAM ALMARI. KALAU ADA SIAPA-SIAPA YANG NAK BELI MANUSKRIP NOVEL NI BOLEH LER BAGITAU. HARGA BOLEH DIRUNDINGKAN. CUMA DIHARAPKAN AGAR SIAPA SAJA YANG BACA NOVEL NI TAK CIPLAK SUDAHLAH YER. KEJUJURAN ANDA AMAT-AMAT KAKYONG HARGAI.
OH YA.. MINTA MAAF BANYAK-BANYAK. KALAU NAK BACA CERITA NI.. KENA BACA DARI PAGE LAST NAIK KE ATAS. MAAF SEKALI LAGI DIATAS KESULITAN INI...
(Atau boleh je klik dari bahagian Kandungan Dalam Blog Ini.. kat sana dah diupdate ikut turutan page) TQ

Friday, December 25, 2009

page 14 - sambungan

?Apasal lambat hari ni??
?Hah!? Terkejut aku. Tetiba dia tanya kenapa lambat.
?Emm...emm... lambat bangun sikit bos. Tapi kan bos, kira saya sempat jugak la. Tapi bas tu lambat sangat sampai. Sanggup saya tak sarapan tadi tau sebab ingat dah lambat sangat. Rupa-rupanya bas tu memang lambat pulak hari ni. Tu pasal saya lambat.? Aku cakap panjang lebar. Aku hairan la dengan diri aku sendiri. Bukannya ape... mulut ni susah nak kontrol la.
?Amboi... panjang lebar jawapan awak ye. Banyak pulak alasan awak ye...?
Aku tersengih je. Malu dengan diri sendiri. Dia bawak kereta tenang saja. Sambil-sambil tu, aku jeling kat dia. Kemeja biru laut, slack hitam, kot hitam dengan tie jalur biru lembut. Wah! memang hensem la dia ni. Dia tak nak kat aku ke? Ish..ish..ish...
?Dah puas awak tengok saya?? Tetiba dia bersuara.
?Bos.. hensem la..? Mulut ni lagi. Tak ada insuran betul! Kan kantoi dah... aku.
?Apa dia?? Dia tanya lagi. Tersegih. Macam tak dengar pulak.
?Tak... tak ada apa pun.....? Aku tengok ke luar. Tak berani aku nak tengok dia.
Tak sampai 10 minit, kereta berhenti. Dia singgah kat kedai tepi jalan. Nak buat apa pulak ni.
?Jom makan!!? Dia terus bukak pintu.
?Tak apa la bos. Saya dah makan kat rumah dah tadi....? Aku tipu. Segan la...
?Eh! Awak yang kata tak sarapan lagi kan... lagi pun saya pun tak sarapan lagi ni. Jangan risau. Awak memang dah lambat pun. Satu lagi...awak kan dengan saya.? Dia ajak jugak dan terus turun dari kereta. Aku terpaksa la ikut....Tetiba..Ya Allah sakitnya perut aku ni. Memulas mulas. Berpeluh dahi aku menahan sakit. Memang tak senang duduk aku dibuatnya. Entah tetiba

No comments:

Post a Comment