Get more Myspace layouts at pYzam.com
MySpaceLayouts

SELAMAT BERKHAYAL YE.....

SALAM...UCAPAN TERIMA KASIH COZ SUDI MASUK BLOG KAKYONG UNTUK BACA NOVEL-NOVEL HASIL KREATIVITI KAKYONG SENDIRI. KEBANYAKANNYA DATANG SECARA SPONTAN LEBIH 3 TAHUN LEPAS. MEMANG ADA CADANGAN NAK TERBITKAN.. DAH TRY HANTAR KE ALAF21 CUMA BELUM ADA REZEKI MASA TU. SO KAKYONG SIMPAN JE MANUSKRIP YANG DAH DIBUKUKAN SENDIRI DALAM ALMARI. KALAU ADA SIAPA-SIAPA YANG NAK BELI MANUSKRIP NOVEL NI BOLEH LER BAGITAU. HARGA BOLEH DIRUNDINGKAN. CUMA DIHARAPKAN AGAR SIAPA SAJA YANG BACA NOVEL NI TAK CIPLAK SUDAHLAH YER. KEJUJURAN ANDA AMAT-AMAT KAKYONG HARGAI.
OH YA.. MINTA MAAF BANYAK-BANYAK. KALAU NAK BACA CERITA NI.. KENA BACA DARI PAGE LAST NAIK KE ATAS. MAAF SEKALI LAGI DIATAS KESULITAN INI...
(Atau boleh je klik dari bahagian Kandungan Dalam Blog Ini.. kat sana dah diupdate ikut turutan page) TQ

Friday, December 25, 2009

page 30 - sambungan


?Uik..Ieya ke tu.. apa Ieya buat gelap-gelap ni.? Terdengar satu suara.
Dengan terperanjat beruknya aku.. aku pun melatah dah. Entah apa yang aku katapun aku tak tau. Yang pasti aku dah penat ni asyik melatah saja.
?Ieya ni Mak Lijah lah.? Balas Mak Lijah kemudian. Ada terdengar suara-suara ketawa.
?Oh mak Lijah, Ieya ingatkan siapa, la apehal gelap sangat ni. Tak de letrik ke? Ape? ayah tak bayar bill letrik ke mak Lijah dan pot pet pot pet..?
?Entahlah cik Ieya, mak Lijah pun kurang pasti.?
Aku pun tercangak-cangaklah masuk kedalam bilikku lagak seorang pencuri nak curi barang orang. Tau tak pe. Aku menuju ke bilik mandi, nak mandi le.. kan tadi dah merayap dengan bos aku Pak Syed tu. Tapi macam malas saja..... sebab bau perfume dia masih melekat kat badan aku.. hehehe jangan jelous.
Ah!! Malasnya....? Akhirnya aku mandi jugak tapi tak lama coz sejuk beb.
Aku pun bersiap cantik-cantik la.. Iyalah kan.. nak jumpa jejaka misteri yang bernama H. Aku bersiap ni pun guna lilin tau. Entahlah .. nasib baik semua baju aku dah diironkan siap-siap. So tak payah lah aku susah payah lagi.
Kali ini aku pakai baju kebaya pendek tapi melepasi puggung la. Warna Hijau pucuk pisang bunga kuning-kuning air. Cantik. Tudung pulak warna seakan hijau-hijau jugaklah kan. Aku cuba pakai tudung ala-ala Bienda gitu, tapi nampak leher lah pulak. So aku tukar stail lagi. Kali ni stail Waheda. Boleh tahan cantiknya aku malam ni. Aku sembur celet sikit gincu di bibir, pakai eyeshadow, pastu bubuh blusher sikit.. Last sekali aku rapikan keningku yang agak tebal ni dengan eyepencil. Memang tunggang terbalik cara aku pakai makeup ni, maklum lah baru first time nak melawa macam ni. Dalam pada tu..berdegup kencang sebenarnya jantung aku ni.
Dah siap alakadar, aku ambil handbag yang baru aku beli masa aku dapat gaji haritu. Padan!!. Kataku dalam hati walaupun samar saja aku nampak waktu tu. Sambil menyanyi lagi.. kali ni tajuknya lain pulak..Perempuan masih nyanyian Mawi.

No comments:

Post a Comment